درمان گردن درد

با ما همراه باشید با درمان گردن درد

درمان گردن درد

درمان های مختلفی برای گردن درد وجود دارد، ما گزینه های کوتاه مدت و بلند مدت را بررسی می کنیم.

چگونه می توانید گردن درد را درمان کنید؟

اگر این اولین باری است که از گردن درد رنج می برید، به احتمال زیاد طی چند هفته آینده بهبود خواهید یافت. اکثر مشکلات گردن درد درعرض سه ماه بهبود می یابند.

رهایی از درد گردن درمدت کوتاه

اگر می‌خواهید بهبودی گردن درد خود را تسریع کنید، به یک متخصص مراقبت‌های پزشکی مراجعه کنید که می‌تواند با تشخیص به شما اطمینان، درمورد برخی از تمرین‌های ساده به شما توصیه و آموزش دهد. آنها همچنین راهکارهایی برای جلوگیری از عود گردن درد به شما می دهند.

دستکاری مفاصل (“قولنج  مفاصل”) و تحرک مفصل (“کشش مفاصل”) ممکن است به تسکین درد در حین بهبودی کمک کند.

نکات مهم برای بهبودی عبارتند از:

• تا جایی که درد اجازه می دهد فعال باقی بمانید

• مصرف مسکن های ساده در صورت نیاز

• مشاوره از یک متخصص مراقبت های پزشکی

اگر مسکن های ساده و فعال ماندن مفید نیستند، ممکن است درمان های دیگری توصیه شود. اگر مشکل مداوم گردن دارید، مثلاً بیش از سه ماه، تحقیقات نشان می دهد که مؤثرترین درمان ورزش است.

مهم است به خاطر داشته باشید که هر چه مدت طولانی‌تری گردن درد داشته باشید، درمان‌های «دست روی دست» کمتر فایده دارند. بنابراین از فیزیوتراپیست خود بپرسید که چه کاری می توانید انجام دهید تا به خودتان در زمینه فعالیت و ورزش کمک کنید.

ورزش های معمول برای گردن درد

ثابت شده است که ورزش مفیدترین درمان برای گردن درد مداوم است. در بیشتر موارد، به نظر می رسد مهم نیست که چه نوع ورزشی انجام می دهید، تا زمانی که فعال باشید. پس کاری را انتخاب کنید که دوست دارید آن را انجام دهید و به آن ادامه دهید! اگر گردن درد شما بهبود نمی‌یابد، مدام برمی‌گردد یا شما را از انجام کارهایی که از آن لذت می‌برید باز می‌دارد، حتی اگر در حال فعالیت هستید، بهتر است که با یک فیزیوتراپیست مشورت کنید تا تمرین‌های خاص تری برای گردن و/یا بالاتنه خود انجام دهید.